Kanye West ligt al een tijdje in de clinch met
adidas, het merk waar hij zijn Yeezy lijn uitbrengt. Hij beschuldigt ze o.a. van het kopiëren van zijn producten en het uitbrengen van Yeezy artikelen zonder zijn inspraak, zoals op Yeezy Day. Vooral senior Vice President Daniel Cherry heeft het zwaar te verduren.
Ye liet weten dat ze hem voor 1 miljard wilden uitkopen, maar voor hem was dat veel te weinig, o.a. omdat hij claimt verantwoordelijk te zijn voor 68% van de online verkoop van het Duitse merk. Kanye krijgt steun van de mensen om hem heen en Swizz Beatz heeft zich openlijk uitgesproken tegen adidas voor het imiteren van Yeezy artikelen.
Het lijkt erop dat er zich achter de schermen het een en ander afspeelt, want vandaag claimt Ye de overwinning: "I could hear the joy in my teams voices today. adidas don't want no more smoke." Hij voegt er aan toe dat de oorlog met het merk niet om geld ging, maar om controle van o.a. zijn familie, zijn business, zijn verhaal en zijn stem.
Hij eindigt het bericht met de mededeling dat GAP het volgende merk is waar hij zich op gaat richten. In een sms die hij deelde valt echter te lezen dat hij het advies van zijn juridische team krijgt om in ieder geval tien dagen niks over GAP te posten.