Na The Weeknd beëindigt ook G-Eazy zijn samenwerking met H&M vanwege controversiële monkey advertentie

jan 10 2018, 11:14 Random
G Eazy cropped 1940x1002
H&M kwam deze week volop in het nieuws vanwege een product dat de Britse tak van het Zweedse modebedrijf aanbood. Op de site was namelijk een foto van een zwart kindje te zien die een trui draagt met daarop de tekst: “Coolest monkey in the jungle”.
Er werd fel gereageerd en de modeketen werd beschuldigd van racisme en ongevoeligheid. Zanger The Weeknd besloot daarom zijn samenwerking met H&M te beëindigen. Nu sluit rapper G-Eazy zich daarbij aan. De rapper bracht vannacht een statement naar buiten op Instagram waarin hij zegt dat hij een opkomende samenwerking met de Zweedse modeketen zou hebben.
De rapper zegt geschokt en verdrietig te zijn over het feit dat in 2018 iets dat zo gevoelig ligt, langs de ogen van stylisten, fotografen en marketing teams kan gaan. Bij het statement besloot de rapper een bewerking van de foto te plaatsen van het jongetje waarbij de tekst op de trui veranderd is naar "Coolest king in the world".

AANBEVOLEN

HET LAATSTE NIEUWS

schermafbeelding 2023 08 02 om 114418

Ihattaren tekent bij nieuwe zaakwaarnemer voor frisse start: "We zoeken het dit keer dichter bij huis"

NEWS mrt 27, 20:46
schermafbeelding 2024 03 27 om 175904

Brian Brobbey bezorgt 12-jarige Ajax fan die tumor overleefde de dag van zijn leven: "Mijn doelpunt was voor hem"

NEWS mrt 27, 17:55
schermafbeelding 2024 03 27 om 134838

FC Twente verscheurt contract Joshua Brenet na nieuwe veroordeling

NEWS mrt 27, 13:34
schermafbeelding 2024 03 27 om 155024

Daley Blind slaat klapper en verkoopt penthouse razendsnel met miljoenenwinst

NEWS mrt 27, 15:33