De jarenlange vete tussen
50 Cent en
Floyd Mayweather kent een nieuw hoofdstuk. De rapper grijpt de afgelasting van Mayweathers comebackgevecht gretig aan om de bokser opnieuw te trollen.
50 Cent deelde op Instagram een kop over de afgelasting van het gevecht in Athene, dat slechts enkele uren voor de geplande partij tegen Mike Zambidis werd afgeblazen. "Champ, ik zie dat ik je telefoontjes steeds mis, de tijd is anders, ik zit in Ibiza”, schreef de rapper er spottend bij.
★
Voor vaste lezers
Mis geen nieuws meer van Puna.nl
Open Google en kies Puna.nl als voorkeursbron.
Open Google ›
Aanbevolen Video
Scroll om verder te lezen.
De afgelasting hangt samen met een rechtszaak. Productiebedrijf CSI Entertainment, dat het evenement boekte, klaagde Mayweather aan en beschuldigt hem ervan een overeenkomst voor gevechten met Manny Pacquiao en Mike Tyson te hebben genegeerd. Volgens het bedrijf stapte de bokser over op andere evenementen, wat leidde tot de federale rechtszaak in New York en een claim van 4,65 miljoen dollar. Een nieuwe datum is er nog niet.
Gelekte audio
Het bleef deze week niet bij één sneer. 50 Cent lekte ook een geluidsfragment dat volgens hem een gesprek tussen boksprominenten Al Haymon en Leonard Ellerbe over Mayweather zou bevatten. "Iedereen keert zich tegen je zodra je groot wordt”, schreef hij erbij. Of de audio recent, oud of mogelijk met kunstmatige intelligentie gemaakt is, is onderwerp van discussie. De betrokkenen hebben er verder niet op gereageerd, dus enig voorbehoud is op zijn plaats.
Vete van meer dan tien jaar
De ruzie tussen 50 Cent en Mayweather sleept al meer dan tien jaar. De twee waren ooit zakenpartners en vrienden, maar 50 Cent voelde zich naar eigen zeggen op een gegeven moment buitenspel gezet en uitte zijn onvrede sindsdien op zijn kenmerkende, plagerige manier online.