Banlieue ontwerpt voetbalschoen voor Geertruida: "Hoe lit kan je zijn met je eigen voetbalschoen?"

mei 23 , 14:22 NEWS
schermafbeelding 2024 03 28 om 234338
Het Rotterdamse kledingmerk Banlieue is de nieuwe kledingsponsor van Lutsharel Geertruida geworden. Hiermee neemt de geboren Rotterdammer afstand van de grote sportmerken, zoals Nike, Puma en Adidas, waarmee de meeste voetballers in zee gaan. Als kers op de taart heeft Banlieue speciaal voor Lutsharel een persoonlijke voetbalschoen ontworpen.
In een aflevering van 'Kick 't met,' een talkshow van Armin Shah en Jefferson Osei bij Ziggo Sport, zijn Geertruida en de eigenaren van Banlieue te gast om te vertellen over deze bijzondere deal. Lopes Mendes, mede-eigenaar van Banlieue, vertelt dat Lutsharel kind aan huis is bij Banlieue en met deze unieke sponsordeal iets terug wilt doen voor Rotterdam. "Laten we iets terugdoen voor de wijk," vertelt Mendes over het ontstaan van het idee. "Of hij nou hier blijft spelen of dat hij weggaat, dat we altijd een stukje van Lutsharel hier vasthouden." Mendes legt uit dat het streetwear merk nu in naam van de geboren Rotterdammer kan doorgaan met maatschappelijk verantwoorde projecten. "En daar tegenover zorgen wij dat Lutsharel altijd lit is op het veld. Hoe lit kan je zijn met je eigen voetbalschoen?"
Geertruida speelde voor het eerst op zijn eigen schoenen in de uitwedstrijd tegen Go Ahead Eagles die afgelopen april plaatsvond. Mendes vertelt dat ze naast de schoen een Banlieue sportcollectie gaan uitbrengen, waar Geertruida het gezicht van zal zijn. De sportkleding zal daarbij aansluiten bij het design van de schoen. De schoen zal echter niet voor het publiek te koop zijn. "Lutsha heeft uitgesproken dat hij het liefst wilt teruggeven," legt Mendes uit. "Dus als we dat (red. uitbrengen voor het publiek) gaan doen, dan gaan we ze weggeven."
Bekijk een fragment uit de Kick 't Met aflevering hieronder.