The Harbour Club heeft voor het eerst gereageerd op het faillissement van zijn vestiging in Amsterdam-Oost. Het bedrijf biedt onder meer excuses aan voor de lange stilte rond de situatie.
The Harbour Club, dat ook vestigingen heeft in Amsterdam-Zuid, Vinkeveen en Rotterdam, kreeg op 24 mei tijdelijk uitstel van betaling. Een faillissement van de locatie in Oost kon daarmee uiteindelijk niet worden voorkomen. De eigenaar van het filiaal was de afgelopen tijd niet bereikbaar voor commentaar, maar nu is er een eerste reactie namens alle vestigingen.
★
Voor vaste lezers
Mis geen nieuws meer van Puna.nl
Open Google en kies Puna.nl als voorkeursbron.
Open Google ›
Aanbevolen Video
Scroll om verder te lezen.
Excuses voor de radiostilte
“Wij begrijpen dat de afgelopen periode voor veel onduidelijkheid, teleurstelling en frustratie heeft gezorgd”, opent het statement op Instagram. “Veel gasten hadden reserveringen staan, tickets gekocht of evenementen gepland.” Als reden voor de lange radiostilte noemt het bedrijf de “onzekerheid achter de schermen”. “Tot het laatste moment is geprobeerd om mogelijkheden te onderzoeken en oplossingen te vinden”, klinkt het.
Ook de curator laat namens het bedrijf weten zich te realiseren “dat de gevolgen van deze situatie voor veel mensen groot zijn”. “Daarom hopen wij oprecht dat er voor alle betrokken partijen, waar mogelijk, een passende oplossing gerealiseerd kan worden”, staat in het bericht.
Luxe locatie in oude wijnterminal
The Harbour Club Oost was een luxe restaurant en evenementenlocatie, gevestigd in een voormalige wijnterminal van 2200 vierkante meter aan de Cruquiusweg. Het bedrijf profileert zich als luxe horecaconcept en had op de locatie zelfs een eigen theater, waar illusionist Hans Klok tot eind maart nog optrad. De overige vestigingen van The Harbour Club blijven gewoon open.