Moncler en Billionaire Boys Club lieten harten van fans sneller kloppen met de aankondiging van hun samenwerking en vandaag hebben ze eindelijk het doek opgelicht over hun langverwachte collectie. Deze bijzondere samenwerking viert het 20-jarig bestaan van BBC, het luxueuze streetwear-label opgericht door Pharrell Williams. De collectie omarmt de iconografie die zo kenmerkend is voor het in New York gevestigde merk, terwijl ook de klassieke silhouetten van het hoogwaardige Italiaanse buitenkledingmerk Moncler worden in stand worden gehouden.
Het hart van deze collectie wordt gevormd door een gecombineerd logo waarin het astronautenmotief van BBC naadloos is geïntegreerd in de klassieke logo van Moncler. Dit emblematische logo met dubbele merknaam prijkt op een donsgevulde pufferjas, gedecoreerd met BBC's Diamond & Dollar-print. Ook een Melton wollen varsity-jas maakt deel uit van de collectie, met opvallend reflecterend borduurwerk, mouwen van zacht Nappa lamsskin leer, een voering van nylon laqué en een afneembare aantrekkoord capuchon.
Verder in de collectie vinden we onder andere een oversized hoodie met een voelbare iconografie, en een gebreide trui van geel wol en kasjmier die is verfraaid met Milano-gestikte elleboogpatches en een logo op de borst. Een katoenen jersey T-shirt met het kenmerkende label gaat goed samen met trainingsbroeken die voorzien zijn van nylon kniepatches, ritssluiting zakken en elastische manchetten. De collectie wordt compleet gemaakt met een ultrafijne wollen jacquard gebreide beanie met Diamonds & Dollar-patroon. Als klap op de vuurpijl biedt BBC een eigen interpretatie van Moncler's Trailgrip Après-laarzen, voorzien van Vibram MEGAGRIP rubberen profielzool en een waterdicht GORE-TEX membraan om de herkenbare vorm te transformeren.
Aanbevolen Video
Scroll om verder te lezen.
Pusha T en Malice vormen als Clipse het gezicht van de campagne, waarvan we eerder al een promovideo met het duo zagen. De campagne zorgt voor nog meer geruchten over een nieuwe project van de broers.
De collectie is nu verkrijgbaar bij de wereldwijde flagship stores van BBC ICECREAM, evenals op de webwinkels van zowel Billionaire Boys Club als Moncler.