Hiphop en
Hennessy hebben al een lange geschiedenis met elkaar en hebben en bijzondere band. Raplegende
Nas is al jaren een trouwe partner van het cognac merk. Hij keert samen met Hennessy opnieuw terug om dit keer een mijlpaal te herdenken, namelijk het 50-jarige jubileum van hiphop. Begin deze maand werd dit jubileum door Wu Tang Clan & Nas al uitgebreid gevierd in de Ziggo Dome en nu presenteert hij samen met Hennessy de nieuwe fles 'HenNASsy'.
Nas benoemt Hennessy al vanaf zijn debuutalbum Illmatic, die bijna 30 jaar geleden uitkwam. "Eerdere hiphopplaten spraken over Moet, bepaalde auto's, enz . " "Tegen de tijd dat ik in de business kwam, was Hennessy het nieuwe drankje voor de komende generatie... Ik noemde het op mijn eerste album om de toon te zetten, zoals: 'Kom in de groove van waar je naar gaat luisteren." Jaren later werd de raplegende het nieuwe gezicht van het Cognac merk en gaan samen al tien jaar terug in de tijd. Deze nieuwe fles is dus de nieuwste chapter in hun langdurige relatie.
"Ik had veel kansen om samen te werken met andere dranken", vertelt Nas. “Maar ze waren niet trouw aan mij en ik denk dat mensen dat kunnen zien. Om me te zien paren met een ander merk waar ik het niet over heb, dat mensen me niet zien drinken - het lijkt me niet eerlijk". Nas heeft door de jaren heen veel geleerd over de geschiedenis van het merk, net zoals Hennessy dat met de hiphop heeft gedaan. Nu presenteren ze samen de limited edition fles met een speelse co-branding naam 'HenNASsy'.
Aanbevolen Video
Scroll om verder te lezen.
Op de fles staat er een handgeschreven tekst die Nas speciaal heeft geschreven aan hiphop op zijn 50e verjaardag. Op basis daarvan is er een collage van straat- en studiocultuur gemaakt met levendige, oranje graffiti-details. Naast dat de fles op 20 juli verschijnt, organiseren Hennessy en Nas op 11 augustus overal in de VS feesten om de officiële verjaardag van hiphop te vieren en lanceert het merk ook een Al.bum Covers-project waarin gebruikers met behulp van AI hun selfies kunnen omzetten in albumhoezen.
Bekijk de 'HenNASsy' campagne nu hier.