Uit onderzoek van de ACM (Autoriteit Consument & Markt) blijkt de groei van influencer Mo Bicep niet altijd even eerlijk te zijn gegaan: het bedrijf Bicep Papa kocht tussen september 2018 en augustus 2020, 98.000 nepvolgers en 27.000 neplikes. De ACM heeft nu ingegrepen, omdat Mo Bicep hiermee zijn volgers misleid. Mo Bicep heeft zojuist via Instagram gereageerd op het onderzoek en de sanctie die hem is opgelegd.
Aanbevolen Video
Scroll om verder te lezen.
Mo Bicep heeft de nep likes en nep volgers via verschillende Instagram accounts gekocht en heeft tot het einde van de maand te tijd gekregen om alles te verwijderen. Als er opnieuw nepvolgers en -likes worden verkocht heeft Mo Bicep's bedrijf, waarmee hij sportsupplementen verkoopt, een boete te betalen die kan oplopen tot 100.000 euro.
In de video vertelt hij de betreffende posts te hebben verwijderd. Ook verteld hij moeite te hebben met het verwijderen van de extra volgers, omdat Instagram je account dan kan blokkeren. Hij sluit zijn bericht positief af en laat zijn kijkers weten dat alles met een reden gebeurt.