Dit weekend werd bekend dat
The Voice Of Holland is stilgelegd vanwege aantijgingen van seksueel overschrijdend gedrag en machtsmisbruik. De gevolgen voor de slachtoffers is natuurlijk het grootst, voor de tv-zender RTL is het slechts een financiële klap. Het schrappen van een compleet seizoen van The Voice of Holland heeft uiteraard financiële gevolgen. Vandaag laat media-registratiebureau Adfact op basis van eigen onderzoek weten wat de financiële schade is van RTL. Volgens het bovengenoemde media-registratiebureau zou het schandaal rondom het programma in totaal bijna 57 miljoen euro kosten.
Afgelopen weekend werd bekendgemaakt dat tv-programma The Voice voor onbepaalde tijd is stilgelegd wegens seksueel grensoverschrijdend gedrag. Adfact rekende uit wat er gemiddeld aan reclame is besteed rond afleveringen van The Voice of Holland. Volgens het registratiebureau genereert The Voice per aflevering ongeveer 1,7 miljoen euro aan advertenties. Nu The Voice Kids en The Voice Senior ook tijdelijk is stilgelegd komen daar extra kosten bij.
Bij een aflevering van The Voice Kids wordt gemiddeld nog meer uitgegeven aan reclame dan voor The Voice Senior, namelijk 1,9 miljoen euro. Een volledig seizoen van 10 afleveringen leverde RTL dan ook 19 miljoen euro op. The Voice Senior leverde tot slot 9 miljoen euro op. RTL loopt in totaal dus 57 miljoen euro mis. Ook zijn er daarnaast nog veertien ingeplande billboards van verschillende hoofdsponsors weggevallen.
Aanbevolen Video
Scroll om verder te lezen.
De afgelopen dagen trokken verschillende sponsoren zich al terug na het schandaal omtrent het tv-programma. Zo maakten onder meer Renault Nederland, T-Mobile, Lidl en isla pastilles bekend de samenwerking te stoppen.