Het zat
Selma Omari vorige week niet mee. De influencer lanceerde op haar Instagram een nieuwe product genaamd 'Peach Plump', een zetpil waarmee vrouwen hun billen kunnen vergroten, maar kon rekenen op een hoop negatieve publiciteit.
Na een golf aan kritiek op het middel haalde ze nog geen 24 uur na de aankondiging de samenwerking met SmallwaistByChaims offline. Een reactie van Selma Omari was echter nergens te vinden.
De kritiek die Omari kreeg ging over de vraag of het product wel veilig is, of de ingrediëntenlijst wel klopte en of het product wel doet wat het beloofd. Ook was de prijs van €429,99 een discussiepunt en vroegen mensen zich af of het wel verantwoord is dat Selma Omari dit soort producten aan haar, over het algemeen, jonge volgers moet kunnen promoten.
Aanbevolen Video - Scroll om verder te lezen
In de nieuwste aflevering van haar podcast (on)gefilterd met zus Marwa Omari komt de Peach Plump aanbod. Ze legt uit dat haar zwangerschap ervoor had gezorgd dat ze 22 kilogram was afgevallen en iets wilde doen aan haar billen, die minder curvy waren dan voorheen.
"Ik dacht wat is de easy way out en toen kwam er iemand op mijn pad die een natuurlijk middel had om mijn peach een beetje te plumpen", legt ze uit. "Eerlijk is eerlijk, ik had het drie weken gebruikt. Ik weet nou niet achteraf niet of het placebo was of dat het daadwerkelijk echt werkte", legt Selma nog twijfelend uit.
De kritiek op sociale media heeft haar ogen wel doen openen legt ze verder uit. "Achteraf denk ik nu dat het 100% placebo was", is haar conclusie, maar beweert ze ook gemanipuleerd te zijn om het product te promoten. "Er is anderhalf jaar op mij in gepraat om dit product überhaupt te proberen en daarna een samenwerking aan te gaan."