Daily Paper heeft een samenwerking met voetbal-magazine Mundial aangekondigd en ze slaan de handen ineen voor twee exclusieve voetbalshirts. In de 'UNITE collaboration' werkt Daily Paper samen met Mundial en daarmee vieren ze wat volgens hun het allerbelangrijkste van voetbal is: "Community, heritage, and having a good time."
Met Jeremie Frimpong als fotomodel kondigen de merken aan dat de twee shirts, een uit- en thuisshirt, zijn geïnspireerd op de waardes van zowel Daily Paper als Mundial: "That things are at their best when they are accessible, democratic, and enjoyable." Verder vertelt de aankondiging dat de logo's van Mundial en Daily Paper op een speciale manier zijn verwerkt tot een patroon in beide shirts.
Het eerste shirt is een felgroen thuisjersey met opvallende rode en gele accenten. Het combineert gedurfde kleuren en vormen die het Jamaicaanse en Afrikaanse erfgoed weerspiegelen, zoals beschreven door Daily Paper mede-oprichter Jefferson Osei. Het uitshirt, ontworpen voor dagelijks gebruik, is gemaakt van een materiaal dat doet denken aan katoenen twill, waardoor het aanvoelt als een T-shirt, maar gesublimeerd is voor gebruik als voetbaljersey. Het ene shirt zou je kunnen dragen naar een rave, en het andere zou je kunnen dragen tijdens de lunch de dag erna.
Owen Blackhurst, editorial director van Mundial vertelt dat het een enorme eer is om samen te mogen werken met Daily Paper en dat hij fan is van hun werk. “Ever since we saw the Ajax third shirt last year we've been leaving heart emojis on Daily Paper’s IG posts hoping that one day we could do something together, and this is the best brand collaboration we've done in a decade of MUNDIAL. It's the shirt of the summer, any summer."
Het thuisshirt wordt op 12 juni gelanceerd en is verkrijgbaar op de website van Daily Paper. Het uitshirt wordt uitgebracht bij de 'DAILY PAPER X MUNDIAL Paris Pop-up' in Parijs op 21 juni.
Bekijk de foto's van het shirt hieronder.